آخرین اخبار سیاست خارجی

نمایندگی ایران در سازمان ملل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تایید خبر مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در عمان

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان را تایید کرد. به گزارش ایسنا، نمایندگی کشورمان در پاسخ به روزنامه وال استریت ژورنال…

گروسی: ایران همکاری با آژانس را محدود کرده است



گروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رافائل گروسی در گفت وگویی در حاشیه اجلاس «داووس» مجددا ادعاهای جدیدی درباره همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، گروسی که به تازگی کارنامه گزارش‌ها و اظهارات احساسی او علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان فربه شده است، مدعی شد که ایران به سختی با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند.

 

وی درحاشیه اجلاس داووس به خبرگزاری فرانسه، گفت: «وضعیت ناامیدکننده‌ای است. ما فعالیت‌هایمان را در آنجا انجام می‌دهیم اما در پائین‌ترین سطح. آنها همکاری را به صورت بی‌سابقه‌ای محدود کرده‌اند.»

 

مدیرکل آژانس با اشاره به تصمیم ایران برای لغو مجوز شماری از بازرسان آژانس، اقدامی که در چارچوب حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس صورت گرفت، ادعا کرد: این روشی برای تنبیه کردن ما بابت اتفاقات بیرونی است.

 

وی مدعی شد: هنگامی که فرانسه یا انگلیس یا ایالات متحده می‌گویند مساله‌ای هست که خوششان نمی‌آید انگار (ایران) آژانس را به‌دلیل مناقشه‌ با دیگران به گروگان می‌گیرد و این برای ما پذیرفتنی نیست.

 

گروسی در عین حال بر ضرورت دیپلماسی با ایران تأکید کرد و گفت: «دیپلماسی، دیپلماسی، دیپلماسی. این چیزی است که ما لازم داریم.»

 

وی ادامه داد: «باید به گفت‌ وگو ادامه دهیم. لازم است از وخیم‌تر شدن اوضاع و رسیدن آن به حدی که بازگرداندن آن غیرممکن باشد، جلوگیری کنیم.»

 

مدیرکل آژانس در همین حال احتمال سفرش به ایران را رد نکرد و گفت: «احتمال بازگشت به ایران را منتفی نمی‌دانم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------