آخرین اخبار سیاست خارجی

نمایندگی ایران در سازمان ملل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تایید خبر مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در عمان

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان را تایید کرد. به گزارش ایسنا، نمایندگی کشورمان در پاسخ به روزنامه وال استریت ژورنال…

آمریکا: امیدواریم ایران مسیر کاهش تنش را انتخاب کند/ با آتش بس در غزه مخالفیم



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درحالیکه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها، واشنگتن را به دلیل حمایت های تمام عیار از رژیم اسرائیل، عامل تشدید بحران در منطقه می دانند، ادعا کرد امیدواریم ایران مسیر کاهش تنش را انتخاب کند.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کنید پیامی که برای ایران فرستاده اید به خوبی منتقل شده و در غیر این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: من درمورد پیامی که مقامات ایران دریافت کردند و برداشت و تفسیر آن‌ها از این پیام صحبتی نمی‌کنم ما بسیار صریح بوده ایم و کاملا شفاف گفته ایم که از منافع و نیروهای ایالات متحده آمریکا در منطقه دفاع خواهیم کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای واشنگتن افزود: شما شاهد انجام عملیات نظامی ما در هفته گذشته برای تقویت این واقعیت بودید. ما این موضوع را بصورت شفاف به دولت ایران اعلام کرده‌ایم و امیدواریم آنها مسیر کاهش تنش را انتخاب کنند.

 

آمریکا در پاسخ به درخواست‌های جهانی برای آتش‌بس: مخالفیم؛ به نفع حماس است

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: "ما معتقد نیستیم که در حال حاضر آتش بس پاسخ (تصمیم ) درستی است.ما معتقدیم که آتش بس در حال حاضر به نفع حماس است."

 

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال گفت که ایالات متحده آمریکا با "وقفه های بشردوستانه موقت در مقیاس های محلی " به برخی گروههای خاص صرفا موافق است و "شاید حتی بتواند به تخلیه افرادی که می‌خواهند از سمت جنوب [غزه] را ترک کنند، کمک کند."

 

کربی در مورد چشم انداز این درگیری ها و خطر جنگ منطقه ای مدعی نگرانی شد و افزود: "ما هر اقدامی انجام داده ایم تا یک پیام قوی بازدارندگی ارسال کنیم."

 

سخنگوی ارشد بایدن درباره اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه حماس یک "گروه آزادیبخش" و اسرائیل "جنایتکار جنگی" است، نیز با بیان اینکه او یک متحد مهم ناتو است و در توافق صادرات غلات اوکراین نقش مهمی داشته است، گفت: ما مجبور نیستیم با هر آنچه او درباره هر موضوعی می گوید موافق باشیم.

 

این مقام ارشد کاخ سفید  همچنین گفت که امکان وجود دارد که در روزهای پیش‌رو، روزانه ۱۰۰کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود.

 

جان کربی مقام ارشد کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۳۰ اکتبر و هشتم آبان ماه و پس از گذشت ۲۳ روز از آغاز درگیری ها میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل و حملات حماس با عنوان عملیات طوفان الاقصی، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا پیامی با بازدارندگی "قوی" به ایران ارسال کند، زیرا نگرانی از گسترده تر شدن درگیری‌ها در منطقه افزایش می یابد.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی هشدارهای تهران به آمریکا درباره آغاز جنگ زمینی رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و حمایت از این رژیم گفت: ما مطمئنا اگر مجبور باشیم برای دفاع از سربازان و تاسیسات خود وارد عمل می‌شویم. ما ثابت کردیم که برای این کار اقدام و ضربه می‌زنیم. و این پیام قوی ما به ایران است که باید آن را متوجه شود. ما این مسئولیت‌ها را جدی می‌گیریم.

 

کربی افزود: ما همچنین منافع امنیت ملی خود را در منطقه بسیار جدی می گیریم، به همین دلیل است که رئیس جمهور بایدن اکنون دو گروه ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام کرده است... ما باید مطمئن شویم که این پیام به همه بازیگران، نه فقط ایران، ارسال می‌شود که منافع امنیت ملی خود را بسیار جدی خواهیم گرفت. ما از نیروهای خود دفاع و این کار را در زمان دلخواه خود انجام می دهیم.

 

وزیر جنگ اسرائیل: نیروهای حماس یا می‌میرند یا تسلیم می‌شوند و گزینه سومی وجود ندارد

یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل شامگاه دوشنبه مدعی شد که هدف عملیات زمینی در غزه را با بازگرداندن ربوده شدگان و از بین بردن توانایی حماس محقق خواهیم کرد.

 

وزیر جنگ اسرائیل خود گفت: «نیروهای حماس یا می‌میرند یا تسلیم می‌شوند و گزینه سومی وجود ندارد».

 

گالانت گفت: «به هر تهدیدی که از مناطق شمالی ما را هدف قرار می‌دهد پاسخ می‌دهیم وهر کسی که ما را به جنگ می‌کشاند بهای بزرگی خواهد پرداخت».

 

وی اضافه کرد: «ما در جبهه لبنان در حالت دفاعی قرار داشته و نیروهای ما آماده پاسخ به هر گونه تجاوز از شمال هستند».

 

وزیر جنگ اسرائیل گفت: «هر چه در توان داریم برای دفاع از استقلال دولتمان و تثبیت برتری‌هایی که در جنوب به دست آوردیم، به کار خواهیم بست».

 

گالانت اذعان کرد: «جنگ کوتاه مدت نخواهد بود اما مصمم به پیروزی در آن هستیم چون علیه وطن است».

 

وی گفت:‌ «اولویت به کیفیت پیروزی در این جنگ و بازگرداندن تمام ربوده شدگان خواهد بود و تعداد زیادی از ربوده شدگان نزد حماس هستند».

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «از روابط خوبی که با آمریکا داریم خرسند بوده و در میدان‌های نبرد نیز بر این رابطه تاکید شد و واشنگتن از ما حمایت کرده و در جنگمان در نوار غزه در کنار ما قرار دارد».

 

توضیحات معاون وزیر امورخارجه در مورد پیام آمریکا به ایران

علی باقری، معاون وزیر امورخارجه در یک برنامه تلوزیونی با بیان اینکه این عملیات در سامانه فکری آمریکا و رژیم صهیونیستی هم  زلزله وارد کرد، گفت: آمریکایی‌ها  و صهیونیست ها راهبردی برای خروج از این وضعیت ندارند و این ناشی از  ضربه مهلکی است که طوفان الاقصی به آنها وارد کرده است.

 

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه آمریکایی ها در حال حاضر نقش راهبردی  در جنابت صهیونیست ها در غزه دارند، گفت: آنها تلاش دارند که خود را در ارتباط با این موضوع میانجی معرفی کنند و در این راستا پیام هایی در مورد این تحولات به کشورهای مختلف ارسال می کنند.

 

وی با بیان این که آمریکایی ها علارغم اینکه تلاش می کنند نقش میانجی داشته باشند، در حقیقت شریک جنایات رژیم صهیونسیتی در این تحولات هستند در مورد پیام آمریکایی ها به ایران در مورد تحولات اخیر در اراضی اشغالی گفت: آنها بحثی که مطرح می کنند این است که به ادعای خود  می خواهند از گسترش دامنه درگیری ها جلوگیری کنند، در حالی که خود مسوول  اصلی گسترش جنگ در منطقه هستند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------