آخرین اخبار سیاست خارجی

بن سلمان و سالیوان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

بن سلمان و سالیوان در خصوص توافقات استراتژیک میان عربستان سعودی و آمریکا گفت‌وگو کردند

بر اساس آنچه رسانه‌های رسمی عربستان صبح یکشنبه گزارش دادند، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «جک سالیوان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، در خصوص نسخه…

روزنامه فرانسوی: روسیه تولید پهپاد ایرانی شاهد را آغاز کرد



پهباد شاهد،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
روزنامه فرانسوی لوموند با اشاره به گزارش ادعایی یک سازمان انگلیسی از آغاز تولید پهپاد ایرانی شاهد در روسیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش سازمان انگلیسی Conflict Armament Research که به بررسی اجزای تسلیحات می‌پردازد، روسیه تولید پهپاد‌های شاهد ایرانی را آغاز کرده‌است.

 

در این گزارش ادعایی آمده است: کارشناسان این سازمان انگلیسی با بررسی لاشه دو پهپاد روسی که ماه گذشته در اوکراین استفاده شد، به این نتیجه رسیدند که روسیه تولید و عملیاتی کردن نسخه خود از پهپاد شاهد را آغاز کرده است.

 

این مرکز تحقیقاتی به تفاوت‌های قابل توجهی در طراحی بدنه هواپیما و واحد‌های داخلی از جمله ناوبری اشاره می‌کند که نشان می‌دهد هر دو پهپاد در روسیه و نه در ایران تولید شده‌اند.

 

احتمالا روسیه قادر خواهد بود به سرعت تولید پهپاد‌های جدید را آغاز کند.

 

در همین حال، پایگاه «دیفنس اکسپرس» در گزارشی ضمن انتشار تصاویری از نمایشگاه «آرمیا -۲۰۲۳» در روسیه مدعی شد یک شرکت چینی یک پهپاد انتحاری ارائه کرده که ظاهر و مشخصات اعلام شده آن تا حدودی به پهپاد انتحاری شاهد-۱۳۶ ساخت ایران شباهت دارد.

 

شاهد ۱۳۶، یک پهپاد انتحاری ایرانی است که در اصل برای خنثی کردن اهداف زمینی از راه دور طراحی شده‌است. طول این پهپاد ۳٫۵ متر، وزن آن ۲۰۰ کیلوگرم و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. برد آن نیز طبق گفته‌های منابع ایرانی ۲۰۰۰ کیلومتر است. همچنین طول بال‌های این پهپاد ۲٫۵ متر است. قیمت این پهپاد طبق برآورد‌های مختلف از ۲۰ هزار دلار تا ۵۰ هزار یورو برای هر فروند تخمین زده شده‌است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------