آخرین اخبار سیاست خارجی

بن سلمان و سالیوان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

بن سلمان و سالیوان در خصوص توافقات استراتژیک میان عربستان سعودی و آمریکا گفت‌وگو کردند

بر اساس آنچه رسانه‌های رسمی عربستان صبح یکشنبه گزارش دادند، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «جک سالیوان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، در خصوص نسخه…

واکنش آمریکا به اظهارات وزیر خارجه ایران: اطلاعات مشترکی را با اوکراین ارائه کرده‌ایم



سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره ارائه مدرک درباره پهپادهای ادعایی در جنگ اوکراین ادعا کرد: از ابتدای این درگیری اطلاعات مشترکی را با اوکراین ارائه کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی این مطلب را در جمع خبرنگاران در واشنگتن بیان کرد.

 

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید: جامعه اطلاعاتی آمریکا بخش هایی از پهپادهای سرنگون شده منتسب به ایران را به نمایش گذاشته است. حالا امروز وزیر امور خارجه ایران گفته تهران از اوکراین خواسته است تا مدرکی مبنی بر تامین پهپادهای مورد استفاده روسیه توسط ایران ارائه دهد؟

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ابتدا با لحنی خاص گفت: مدرکی فراتر از یک پهپاد سرنگون شده با قطعات ایرانی؟

 

خبرنگار ادامه داد: وزیر خارجه ایران گفته که هیچ مدرکی ارائه نشده است؟

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس گفت: "من نظرات وزیر خارجه ایران را نشنیده‌ام اما می‌گویم که اگر درخواست وزیر امور خارجه ایران از اوکراین برای دریافت مدرک باشد، مطمئناً ما اطلاعات مشترک را با اوکراین از ابتدای این درگیری ارائه کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم."

 

میلر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا از اوکراین در ارایه این مدارک حمایت خواهد کرد؟ گفت: این تصمیمی است که اوکراین باید بگیرد و در این صورت ما آماده همکاری با اوکراین هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------