آخرین اخبار سیاست خارجی

نمایندگی ایران در سازمان ملل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تایید خبر مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در عمان

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان را تایید کرد. به گزارش ایسنا، نمایندگی کشورمان در پاسخ به روزنامه وال استریت ژورنال…

واکنش آمریکا به عدم بهره برداری سیاسی پرونده صادرات گاز ایران به عراق



آمریکا ایران عراق،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
"متیو میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به درخواست جریان سیاسی «ائتلاف چارچوب هماهنگی» عراق که خواستار عدم بهره برداری سیاسی واشنگتن از پرونده صادرات گاز ایران به عراق شده است، واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، جریان سیاسی «ائتلاف چارچوب هماهنگی» عراق که از دولت آمریکا خواست که برای جلوگیری از تبعات منفی بر شهروندان عراقی، از پرونده صادرات گاز ایران به عراق بهره برداری سیاسی نکند.

 

متیو میلر (مت میلر) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: از سال ۲۰۱۸ تاکنون وزارت خارجه آمریکا چندین معافیت صادر کرده است که به عراق اجازه می دهد از ایران برق خریداری کند.

 

وی افزود: بدهی عراق به ایران در یک حساب بانکی با دسترسی محدود ذخیره می شود که ایران از آن برای خرید کالاهای غیر تحریمی مانند غذا و دارو استفاده می کند. در ماه مارس نوزدهمین معافیت صادر شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: ما در موقعیتی نیستیم که تصمیم های آینده در خصوص این معافیت ها را توضیح دهیم.

 

میلر همچنین گفت: آمریکا از استقلال عراق در زمینه انرژی کاملا حمایت می کند و در حال همکاری با همکاران عراقی برای رسیدن این کشور به این هدف است. امروز عراق یک توافق انرژی با شرکت توتال به ارزش ۲۷ میلیارد دلار امضا کرد. ما معتقدیم این یک توافق مهم بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------