آخرین اخبار سیاست خارجی

نمایندگی ایران در سازمان ملل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نمایندگی ایران در سازمان ملل: تایید خبر مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در عمان

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان را تایید کرد. به گزارش ایسنا، نمایندگی کشورمان در پاسخ به روزنامه وال استریت ژورنال…

واکنش جدید آمریکا به توقیف کشتی‌های متخلف در تنگه هرمز توسط ایران



جان کربی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آمریکا روز جمعه اعلام کرد بخاطر آنچه که واشنگتن آن را آزار و اذیت ایران برای کشتی‌ها در منطقه توصیف می‌کند، قصد اعزام قوای تقویتی به خلیج فارس دارد.

به گزارش تسنیم، "جان کربی" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که پنتاگون یک سری اقدامات برای تقویت موضع نظامی آمریکا در خلیج فارس انجام خواهد داد.

 

وی گفت که جزئیات این امر در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

 

کربی مدعی شد که ایران در طی 15 سال گذشته برای 15 کشتی تجاری مزاحمت ایجاد کرده یا به آنها حمله کرده است.

 

وی گفت که اقدام ایران علیه حقوق کشتی‌رانی و آزادی کشتی‌ها در آب‌های بین المللی است و آمریکا اجازه به خطر افتادن این آزادی را در این منطقه و تنگه هرمز نمی‌دهد.

 

آنتونی بلینکن در دیدار با همتای کویتی خود: مزاحمت‌های ایران برای کشتی‌ها، مغایر با قوانین بین‌المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز پنج‌شنبه در واشنگتن با شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، همتای کویتی خود دیدار کرد.

 

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنها در جریان این دیدار بر ماهیت پایدار مشارکت‌های راهبری آمریکا و کویت همچنین بر تعمیق همکاری‌های دوجانبه با توجه به طیف وسیع منافع مشترک تاکید کردند.

 

وزیر خارجه بلینکن همچنین از تلاش‌های کویت در راه خروج امن شهروندان آمریکایی از سودان تشکر کرد.

 

بحران سوریه و اوکراین همچنین ماجرای توقیف نفتکش‌های عبوری از آب‌های بین‌المللی توسط ایران، از دیگر موضوعات گفتگوی آنها بود.

 

بلینکن در جریان این دیدار اعلام کرد: «مزاحمت‌های ایران برای کشتی‌ها، مغایر با قوانین بین‌المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است و ایالات متحده به همکاری با شرکا و متحدان خود برای ارتقای آزادی دریانوردی ادامه خواهد داد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------