آخرین اخبار سیاست خارجی

بن سلمان و سالیوان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

بن سلمان و سالیوان در خصوص توافقات استراتژیک میان عربستان سعودی و آمریکا گفت‌وگو کردند

بر اساس آنچه رسانه‌های رسمی عربستان صبح یکشنبه گزارش دادند، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «جک سالیوان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، در خصوص نسخه…

۳۰ نماینده اتحادیه اروپا خواستار قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی شدند



اتحادیه اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نمایندگان اتحادیه اروپا در نامه خود سپاه پاسداران را به اقدام به «ترور و خشونت در سرتاسر منطقه و علیه مردم ایران» متهم کرده‌اند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از یورونیوز، در پی حمله نظامی حماس به اسرائیل در روز شنبه، نزدیک به ۳۰ نماینده پارلمان اروپا و پارلمان‌های ملی کشورهای اروپایی با انتشار نامه‌ای سرگشاده از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خود قرار دهد.

 

بنجامین حداد، نماینده پارلمان فرانسه که از دست‌اندرکاران اصلی تهیه این نامه بوده است، در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در پشت سر حماس، دولت ایران قرار دارد.»

 

۲۰نماینده در این نامه مدعی شدند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «ترور و خشونت در سرتاسر منطقه و علیه مردم خود» دست دارند.

 

این نمایندگان مدعی شده اند: «شواهد قانونی فراوانی دال بر فعالیت سپاه پاسداران در چندین کشور اروپایی وجود دارد. این در نهایت یک تصمیم سیاسی است که باید اکنون اتخاذ شود و مسئله شناسایی سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی باید بخشی از این تصمیم سیاسی باشد.»

 

روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی ایران، ادعای رسانه ها در دست داشتن ایران در حمله اخیر حماس را تکذیب کرده بود‌.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------